onsdag 30 mars 2016

When life gives you time, will you make lemonade?



Jag kom hem från min resa. Fastän alla sa att jag kom lagom till våren så var det ganska kallt och grått. Men ändå hemma. Det finaste av allt var att en vän hälsade på. Den där vännen som också är hemma, som varit just det väldigt länge nu och satte glitter på allt det gråa, fick det att kännas mjukt och välkomnande. Tillsammans gjorde vi det man gör när det är påsk på Österlen: bilar omkring på konstrundan, äter på Franskans Crèperie i Rörum, och dricker te på nåt café man inte visste fanns på nån gårdsbutik där man köpte ägg och sitter i solen invirade i filtar. Och jag fick skoskav på flera ställen, för livets levs inte i flipflop längre.

Hursom; när man varit ute och rest väldigt länge och hunnit tänka varje tanke till punkt så kommer man hem med många idéer, kreativ lust och insikt i saker man vill ändra. Jag vill ändra något så sexigt som mina rutiner.

För ett år sen bytte jag jobb och fick mycket mer fritid. I boken 'Fyra timmars arbetsvecka' beskriver en av mina favoritinspiratörer Tim Ferris att när man utökat sin fritid är det viktigt att ha en plan, en idé om vad man vill göra av den där tiden. Där någonstans brast det för mig. Jag har visserligen kommit igång med träning men det är ungefär allt. Jag skäms lite vid tanken på hur mycket tid jag spenderat med Netflix, och ja... jag vet inte riktigt vad. Pillande med min mobil. Vi kan lite kort säga att det är dags att skapa sådant som känns mer meningsfullt, ungefär på vilka sätt som helst.

Jag tänkte att där någonstans kan denna blogg få en riktning.

Inga kommentarer: