tisdag 12 april 2016

Att längta efter att vara kreativ



Jag har tusentals idéer, det är inte där det skiter sig. Det är fokus som saknas. Igår när jag fikade med en kompis pratade vi om förbannelsen att ha haft det lätt för sig. Att aldrig egentligen behövt anstränga sig. Att ha myst sig igenom en helt universitetsutbildning med bra betyg utan att känna sig lyckad för att man aldrig tagit i. Det finns ingen tillfredsställelse i bara flyta med. Ingen lärdom. Och man lär sig inte att bli en fighter.

Jag antar att det är dags för mig att gå den kursen nu i stället. Det är svårt att hitta en startpunkt men jag tror att hemligheten ligger i rutinerna. Om inte annat har just jag mycket att vinna i att se över mina rutiner. För om vi ska vara ärliga spiller jag en hel del tid, liksom bara fördriver den, i brist på att ha en plan. Nya rutiner coming up!

För är det ändå inte när vi är kreativa som vi är på riktigt? När vi skapar är vi gudomliga. 


Inga kommentarer: