fredag 8 april 2016

Medelåldern, tantsynen och letandet efter det där flowet



Eh. Annars försöker jag komma in i bloggandet. Jag har eventuellt glömt av hur man gör. Glömmer av att ta bilder. Glömmer av alla de där små tankarna som fladdrar förbi som kan bli bra inlägg. Säg att jag kommer hitta tillbaka till det - please? 

Så i stället får ni en liten update på min tämligen lama fredag. Jag har varit hos optikern för det där som händer när man fyller fyrtio och inte kan förneka att man är i medelåldern - varför man nu skulle vilja det - och upptäcker att allt inte går att läsa helt självklart längre. Det finstilta. De små bokstäverna. Himmel vad långtråkigt det är med optikerbesök, att sitta i en evighet och säga vilken lins som ger framsteg, och upprepa tusen gånger för att man råkar blinka på fel ställe 'Kan du backa bild?'. Och vad är framsteg; när allt är lite mer suddigt eller när man ser dubbelt?

Annan sak man hinner fundera över vid optikerbesök: Har jag världens största huvud? Eller kanske bara en förkärlek för större bågar? Tydligen har jag valt en båge av såpass gigantiska mått att jag måste ha nåt specialglas som var dubbelt så dyrt. Men då fick det vara så. Jag kan ju inte gå igenom hela sortimentet en gång till för att välja en båge jag tycker är fulare. Det hade ju varit absurt.

Lite som den där gången jag gick in på Ikea i tron om att jag skulle köpa en medeldyr säng. Väl på plats inser jag det absurda i att inte köpa den sängen som var skönast. Och jo, det var ju förstås den som var dyrast. Att jag ett par år senare vill byta ut den till en japansk futon, sådär som minimalister gör, det får bli ett annat inlägg. 

Tillbaka till optiker besöket som vi kan sammanfatta såhär: jag behöver inte fundera mer på vad jag ska göra av mina pengar denna månad. Absolut inte.

Annars: bokat in mig på mitt första gympass sen... januari..? Och eftersom vintern mest var olika nyanser av bihåleinflammation har jag inte haft flow sen i somras skulle jag tro. 

Inga kommentarer: