måndag 25 april 2016

Vad skulle du göra om du fick cancer?



Jag skrev för ett tag sen om att jag varit på mammografi och att det förde med sig en rad tankar. Jag har nu spelat in en liten snackisfilm om det. KLICKA HÄR OM DU VILL SE DEN. Jag kanske borde säga att jag vet väldigt lite om bröstcancer, jag känner ingen som drabbats (herregud, den lyxen!). Men man kan ju ha sina funderingar ändå. Jag ber om ursäkt om jag kastar sten i någons glashus i ett ämne som kan vara känsligt för några, om jag är plump på något vis för att jag inte förstår eller för att mitt förhållningssätt är ett annat. Syftet är inte att provocera, förstås.

Jag har haft cancer. I livmodern. Jag har inte längre någon livmoder och det känns inte som hela världen, det känns rent av helt okej, det var tydligen så här mitt liv skulle bli. Den cancern var aldrig livshotande och det var därför ovant i att fundera över bröstcancer - att det ju kan vara en ändstation.

Inga kommentarer: