tisdag 3 maj 2016

Body confidence



Det är på något vis kontroversiellt att prata om hur kroppar ser ut. Skeva ideal som driver kvinnor till självförakt kontra en balanserad hälsa. I år är första året d fler människor kommer att dö av övervikt än av svält - så jo - vi behöver prata om att äta balanserat. Vi behöver hitta ett sätt där dietande får klinga endast positivt, för att det handlar om att vi vill vårt bästa och inte för att vi föraktar oss själva. Självklart är yppiga kroppar vacka, men självklart ska vi eftersträva ett tillstånd där vi kan vara friska och starka. Vilken storlek det hamnar i är inte det relevanta. Body confidence, som på något vis verkar handla om kraftiga kvinnor som inte ber om ursäkt för hur dem ser ut, får enligt mig gärna handla om confidence enough att vilja vårt eget bästa.

Hur som, jag har påbörjat en resa när det kommer till min kropp. Den handlar ganska lite om att berätta för er om hur ni ska se ut eller förhålla er till era kroppar, den handlar desto mer om att finna balans. Om du är nyfiken på min resa så berättar jag om den HÄR (klick!).

Inga kommentarer: