söndag 1 maj 2016

Att hitta sitt kall som Dita von Teese

Bildkälla


Jag tror att vi alla har ett kall. Jag tror på reinkarnation och jag tror att varje gång vi äntrar ett nytt liv har vi satt upp ett syfte för oss själva med just det livet. Vårt medvetande behöver inte minnas syftet, men vårt högre jag vet. Och vi vet på ett sätt ändå, för det vi brinner för att göra, det vi känner passion för och hjärtat kallar till - det är vårt syfte. Det som vi blir lyckliga rakt igenom av att uppfylla.

Människor tror ofta att ett kall måste vara något stort och beundransvärt. Jag tror inte att vi alla kommit till jorden för att vara moder Teresa. Moder Teresa herself kan mycket väl har återkommit till jorden med målet att i detta liv främst tänka på sig själv. Who knows? Ett kall kan nog vara precis vad som helst, och när alla bitar faller på plats och vi uppfyller vårt syfte blir det ändå något högre och bättre - oavsett utgångsläget.

Jag tänker på Dita von Teese, som nån gång i starten, långt innan hon blev känd för att graciöst dansa i ett gigantisk martiniglas, mest var en simpel fattig strippa med kärlek till vintage. Trots hur illa ansett det kan vara att vara just strippa gjorde hon ändå sin grej - och det blev något bättre och högre: Embracing womanhood.

Jag har utforskat mitt kall och upplever att det handlar om att vara en inspiratör. Och som ni säkert redan förstår inspirerar jag inom hälsa, minimalism, livsstil och att välja naturliga alternativ. För det är vad jag brinner för. Därför har jag utforskat tusen varianter av detta. Jag har utforskat extremer och vänt om för att mitt kall är mot en bredare massa. Kan Ni förstå hur jag tänker?

Vi inspireras av de som gått steget längre än oss själva. Jag är väldigt inspirerad t e x av extrema minimalister. De som endast äger 100 saker, om ens det. De som inte har något som helst behov av en säng eller ett hem utan sover bäst på ett golv och kallar en 20 liters ryggsäck för sitt hem. Emellertid vill inte den breda massan leva så och kommer inte att inspireras av en sådan person eftersom steget dit är alldeles för långt för att kunna locka. Jag tror att mitt kall är att ligga lite däremellan. Att ha en minimalistisk värld som är begriplig för fler och därför inspirerande.

Därför kommer min kost inte bestå av endast rawfood eller fallfrukt, trots att de som lever så inspirerar mig. För mitt syfte är att kunna äta vid varje bord. Just nu. Jag kanske ändrar mig. Sånt kan man aldrig riktigt veta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Intressant. Att brinna för något. Kommer på mig själv att jag undrar.
Lisbeth