tisdag 24 maj 2016

The curiosity driven life

En av mina läsare nämnde i en kommentar om det där skrämmande i att reda ut sina drömmar och jag kom genast att tänka på en föreläsning jag lyssnade på häromveckan med Elizabeth Gilbert.

Det tar exakt 30 minuter för mig att köra till jobbet. Och Oprah Super Soul Sessions är på knappt 30 minuter. Jag kommer till jobbet varje dag som en bättre människa med tusen tankar om barnuppfostran, drömmar, självförverkligande, förlåtelse eller att se det gudomliga i sina människor. Bland annat.

Eftersom vi nu här snuddat vid ämnet drömmar vill jag dela Elizabeth Gilberts tal, till alla Er som inser det knepiga i att leva sin dröm när man inte kan stava till den. Ni vet hon som skrev och levde 'Eat Love and Pray'. Jag tycker hon är så vansinnigt härlig genom att vara så väldigt mänsklig och fötterna på jorden och ändå så andligt medveten. Just nu lyssnar jag på hennes ljudbok 'Big Magic' där hon själv är uppläsaren - och jag må vara endast på tredje kapitelt men jag älskar den redan. Jag kommer nog att återkomma om den.

Elizabeth Gilbert - Flight of the hummingbird (CLICKA HÄR)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har precis kollat länken. Det sker något fantastiskt just där och då. Det är befriande att höra hennes syn på oss alla och att det inte behöver vara stort och svårt. Det här med nyfikenhet är ju lockande! Tack för tipset.
Lisbeth

Anonym sa...

Hur hittade du till Indonesien, Bali?
Lisbeth

Unknown sa...

Eller hur - hon är genialisk! Rekommenderar varmt boken Big Magic! Hur jag hittade till Bali - det får bli ett eget inlägg :-)